SALAM MUJAHADAH

Followers

Sunday, February 16, 2014

Suara Hati



Tatkala melihat ukiran kegembiraan di wajah orang terdekat dengan ku,
hati-ku merasa bahagia dengan kegembiraan mereka...
Tatkala melihat di kalangan mereka seakan sedih atau kecewa,
hati ku merasa risau kerana khuatir aku lah sebabnya....

Terasa hidup semakin sepi dan malap,
boleh jadi inilah suatu perjalanan hidup menuju alam sepi yang semakin hampiri ..
aku semakin lupa erti kegembiraan yang dipinjamkan di dunia ini,
aku semakin lupa erti seri-nya gelak tawa yang terhibur dengan nikmat di sisi,
kerana tangisan hati ini telah lama membasahi jiwa yang mengharapkan kasih dari ilahi..
dan aku yakin suara hati ini senantiasa didengari oleh Rabb yang Maha Pengasih,
juga aku yakin harapan hati ini senantiasa didoakan oleh Rasul yang dirindui...

apakah masih ada ruang akan datang untuk menikmati kembali kegembiraan yang dinanti-nanti?
sepertinya aku sudah redha jika ruang itu sudah tiada di sini,
kerana saat ini aku tersangat merindui untuk bertemu ilahi..
bertemu sang kekasih yang telah lama dirindui dihati ini...
sesungguhnya itulah saat yang akan menghilangkan segala resah gelisah kehidupan yang sementara ini..
itulah saat yang paling dinantikan buat diri yang mengharapkan kasih hakiki...

Walau kini masih dalam permusafiran menuju-Mu Ya Rabb..
insyaAllah akan ku lalui-nya dengan penuh rasa pengharapan yang tidak pernah putus dengan Rahmat-Mu,
dan akan senantiasa ku hiasi sepanjang perjalanan ini dengan kecintaan yang tulus kepada Kekasih Teragung Sayyidi Habibi Rasulullah S.A.W...
Semoga yang menanti di pertemuan bersama-Mu & Kekasih-Mu kelak adalah suatu yang indah lagi kekal ia di sisi-Mu... =')


No comments:

Post a Comment