SALAM MUJAHADAH

Followers

Saturday, August 27, 2011

Ingatan di akhir Ramadhan al-Mubarak


Assalamu'alaikum w.b.t,

Ramadhan kian sampai ke penghujungnya..bagaimana iman kita? bagaimana taqwa kita? bagaimana hubungan kita dengan Allah,lebih akrab atau sebaliknya? 'ala kulli hal, ketahuilah akan bahawasanya 3 perkara utama yang kita benar2 di didik bulan barakah ini adalah berkenaan 3 fasa iaitu rahmat,keampunan Allah dan itqun minannar..

dan TERUSKANLAH, ISTIQAMAHLAH utk kita terus mencari 3 perkara ini selepas Ramadhan ini, kerana yg memberi rahmat itu,yang memberi keampunan itu dan yang menyelamatkan kita dari azab neraka itu ialah Allah s.w.t .dan Dia lah yang maha kekal yang tiada mula dan tiada pula akhir baginya..bukanlah seperti Ramadhan yang ada mula dan ada akhirnya..Maka,beruntunglah mereka yang berharap dan meminta dan terus meminta dari Allah s.w.t dan rugilah serugi2 nya bagi mereka yang meminta dengan Ramadhan yang kini kian meninggalkannya.

Oleh itu, antara sifat mereka yang peroleh taqwa itu adalah bertambah rasa kehambaan dirinya pada Allah s.w.t.. dan antara tanda mereka yang tidak peroleh taqwa akhirnya Ramadhan ini,mereka akan berhenti mencari 3 perkara tadi bahkan akan berhenti untuk melakukan amal seperti sudah tidak mengejar pahala membaca Al-Qur'an,solat berjemaah,Qiamulail etc.....

Akhir sekali,pasakkanlah dalam hati kita ketika ini,untuk ada cita-cita menjadi hamba Allah s.w.t yang diredhaiNya,nescaya insyaAllah kita akan istiqamah dalam beramal, dan jauhlah hati kita dari merasakan kita ini tidak lain seperti hamba Ramadhan,iaitu takbir raya yang bakal dilaungkan sebagai tanda berakhirnya amal taat kita,wana'uzubillahi min zaalik.. Doakan keberkatan buat diriku dan keluargaku,dan dirimu dan keluargamu..barakalahfikum :')

No comments:

Post a Comment